Stäng
Meny

Vanliga frågor och svar

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får just nu, samt kompletteringar till våra allmänna köpvillkor i samband med pandemin.

När öppnar ni igen?

Vi anpassar konsertsäsongen löpande beroende på Folkhälsomyndighetens rekommendationer, beslut från Västra Götalandsregionen och hur corona-pandemin utvecklar sig i omvärlden. Du hittar alltid den senaste informationen i konsertkalendariet här på hemsidan – håll dig uppdaterad genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Om du köpt biljett till ett inställt eller flyttat evenemang kontaktar biljettkontoret dig på den e-postadress du uppgav vid ditt köp.

Får jag pengarna tillbaka om en konsert blir inställd?

Ja, pengarna återbetalas av vårt biljettkontor. Vid inställd konsert får du ett mejl som bekräftar att konserten är inställd och att dina pengar återbetalas till samma kort som du använde vid köpet. Återbetalning av abonnemangskonserter sker automatiskt.

Har du betalat din biljett/ditt abonnemang med kort på hemsidan görs återbetalningen till samma kort som du använde vid köpet. Om du gjort ditt köp med bankgiro, presentkort eller direkt i biljettkontoret sker återbetalningen i form av ett presentkort. Presentkortet skickas till den e-postadress som du angav vid ditt köp. Presentkortet kan du använda som betalmedel i Göteborgs Konserthus och i samband med köp här på hemsidan.

Det går att lösa tillbaka presentkortet mot pengar – detta måste dock göras på plats i biljettkontoret under ordinarie öppettider. Välkommen!

Hur vet jag att pengarna har återbetalats?

Har du betalat med kort här på hemsidan görs återbetalningen till samma kort som du använde vid köpet. Observera att ibland kan det ta lång tid från det att vi har gjort återköpet tills pengarna finns tillgängliga på ditt konto. Vi beklagar detta, men det ligger utanför vår kontroll.

Har du betalt med presentkort, Bankgiro eller direkt på biljettkontoret kontaktar vi dig till den mejladress som du angav vid ditt köp av din biljett. Hittar du inte mejlet kan det vara bra att kolla efter mejlet i din skräppost.

Jag har en biljett till en inställd konsert, men har inte fått någon information. Vad ska jag göra?

Alla kunder med biljetter till inställda konserter blir kontaktade till den mejladress som angavs vid köpet av biljett. Hittar du inte mejlet kan det vara bra att kolla efter mejlet i din skräppost. Du är också välkommen att kontakta biljettkontoret på 031-726 53 00 eller via biljett@gso.se.

Hur vet jag om en konsert ställs in?

Vi uppdaterar kalendariet kontinuerligt och kontaktar samtliga kunder via e-post till den adress du uppgav vid köpet. Är du osäker på vad som gäller för din kommande konsert är du välkommen att kontakta biljettkontoret: 031-726 53 00 eller biljett@gso.se.

Vad gäller om konserter i mitt abonnemang ställs in?

Du återbetalas den del av abonnemangsbeloppet som avser den inställda konserten eller konserterna.

Har du betalat ditt abonnemang med kort här på hemsidan görs återbetalningen till samma kort som du använde vid köpet. Har du däremot betalat ditt abonnemang med bankgiro sker återbetalningen i form av ett presentkort. Presentkortet skickas till den e-postadress som du angav vid ditt köp.

Presentkortet kan du använda som betalmedel i Göteborgs Konserthus och vid köp här på hemsidan. Det går också att lösa tillbaka presentkortet mot pengar – detta måste dock göras på plats i biljettkontoret under ordinarie öppettider. Välkommen!

Vad gäller om jag själv avbokar?

För abonnemangen säsongen 2021-2022 gäller tillfälliga köpvillkor som gör att du kan avboka ditt abonnemang fram till veckan innan den första konserten i abonnemanget och få hela beloppet återbetalat.

Jag har ett presentkort som snart går ut och som jag inte har kunnat använda som planerat. Vad gäller?

På grund av den rådande situationen kan vi förlänga presentkort till att läget har normaliserats sig igen. Välkommen att höra av dig till biljettkontoret för att förlänga giltighetstiden på ditt presentkort. Du når biljettkontoret via 031-726 53 00 eller biljett@gso.se.

Varför påverkas evenemang olika?

På Göteborgs Konserthus har vi både evenemang arrangerade av Göteborgs Symfoniker och evenemang där vi hyr ut våra lokaler till externa aktörer. De externa aktörernas evenemang ligger utanför vår verksamhet och besluten om ett evenemang ställs in eller flyttas fram är deras. Detsamma gäller med återbetalning. För att få information om vad som gäller just din bokning, vänligen se respektive konsert i kalendariet.

Har biljettkontoret öppet som vanligt?

Här hittar du information om Biljettkontorets öppettider.

Kan jag bidra till er verksamhet genom att efterskänka ett presentkort eller genom en gåva?

Det går, och i den mån man vill göra det så kommer vi att använda donerade medel för att vidareutveckla GSOplay – i syfte att sprida den klassiska musiken i dag och i framtiden. Mer information om hur du bidrar hittar du här.

Var hittar jag de allmänna köpvillkoren?

Här hittar du våra allmänna köpvillkor för biljett- och abonnemangsköp.

Nyhetsbrev från GSOplay

Anmäl dig som prenumerant på nyhetsbrevet så får du information från GSOplay.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Prenumerera på skolutskick

Fyll i formuläret så håller vi dig uppdaterad om vilka skolkonserter vi spelar i Göteborgs Konserthus.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!