Publicerat 23 februari 2021 4,2 miljoner i publiken - hissnande siffor

Tack vare fina partnersamarbeten stod Göteborgs Symfoniker väl rustade att möta vår publik med digitala konserter i världsklass

Vi välkomnar Nordea till vår sponsorsfamilj!

Patrik Svensson är Head of Business Banking Region West & Real Estate Sweden hos Nordea:
– Att finna nya vägar i oförutsägbara situationer är spännande. Vi är mycket imponerade av den omställning som Göteborgs Symfoniker har gjort där musiken når mängder av fans runt om i världen. Att investera i ökad kapacitet för att nå ut till fler digitalt med ett större utbud känns rätt. Därför är det väldigt roligt att få vara med att utveckla satsningen på GSOplay.

Förra året slog GSOplay besöksrekord med 4,2 miljoner visningar. För att kunna genomföra alla avancerade konsertproduktioner krävs ett väl sammansvetsat inspelningsteam men också teknik på högsta nivå.

Sten Cranner, vd och konstnärlig chef för Göteborgs Symfoniker:
– Vi är oerhört tacksamma för att Nordea vill vara med som partner i Symfonikernas och Konserthuset digitala konserthus. Den digitala tekniken har varit avgörande för oss under en lång period utan publik i konserthuset. Nu gör vi oss redo för nästa nivå genom att investera i ny teknik, förbättrad infrastruktur och ny kompetens. Vi ser fram emot att arbeta sida vid sida med Nordea in i framtiden.

Stolt sponsoransvarig
Eva Essvik